Monday, December 12, 2011

Manusia zaman kini..macam-macam ada...0_o

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua ^_^..


Malam-malam hening mcmni la tiba2 terfikirkan sesuatu..."manusia zaman kini"..."zaman sekarang zaman moden"..selalu xdengar ayat mcmni...betul tidak murid2...kenyit mata tanda setuju *_^...ayat ni jugak la selalu dijadikan alasan kalo ditegur pasal sesuatu yg dianggap something wrong... ditegur salah kalo xdtegur manusia sekarang semakin menjadi-jadi..betul kan...hephep ponpon...


Manusia sekarang rata-rata bertindak ikut suka hati...tak fikir akan akibatnya...ada gak yg fikir kot tapi peduli hapaaa kan...dahsyat...buat benda-benda yang memalukan diri sendiri pon bedal gak...janji glamer liplapliplap...xkira dengan cara apa sekalipun...jenayah semakin menjadi-jadi...kejam sana sini...perang mcm makan kacang...senang ja konon...kadang-kadang semakin kita melangkah semakin tinggi jugaklah risiko kita untuk berhadapan dengan bahaya...


tidak cukup dengan itu...manusia kini semakin hilang pertimbangan...emosi yang negatif menjadi keutamaan..akal fikiran yg waras diketepikan..aduhai...mata menjeling tajam penuh dendam dan cemburu...manusia kini...serba berkebolehan 0_O..

Semakin hari pada dada-dada akhbar...budaya jahat menjadi keagungan...dahsyat..masing-masing berlumba-lumba untuk berjaya...berjaya atas penderitaan org lain...


heheheh macam nak bersajak lak ayat2 kat atas ni...hahaha :P sekadar renungan...kita mampu mengubahnya :)...



1 comment:

  1. slm knl..nice blog mcm owgnye..ehehh..pls come hit (follow) mine too..done follow u dear!

    ReplyDelete

silalah buat karangan yang panjangnya tidak melebihi 180 pp