Thursday, April 26, 2012

tulis guna tangan kanan..ok ka???

Assalamualaikum n salam satu negara..wow hahaha satu Malaysialah.....


aik satu negara ka satu malaysia ni....mak bedah:mana pun cun la yg penting ikhlas bagi salam tu!!!


haha kan dah kena dah..pang!!! wuits gadis..wuits cowok...ok ka kalo saya tulis guna tangan kanan...sebab kan selama ni saya guna tangan kiri oo..jadi motor halus saya sebelah kanan keras ckit daripada sebelah kiri..hihihi....(slanga sabahan) slanga tu apa kunun??? slanga tu kata-kata atau ungkapan lain2 yang tidak tergolong dlm bhsa rasmi atau baku...take note k:) ilmu ni hehehe....mak bedah cuba memberi nasihat buat kali kedua:P


berbalik pada topik...kalo boring boleh tekan butang "x"...tiada paksaan untuk membaca apa lagi untuk menghafal 0_O


baru-baru ni waktu kelas petang sedang khusyuk2 dengar pensyarah menerang dekat depan tup..tup timbul isu pasal tulisan..mcmna mau tulis huruf dengan betul...mula daripada atas dulu ka tengah ka bawah ka??..hahaha...saya selaku budak yang kreatif ni kononnya mula la conteng2 dekat kertas kosong..nak cuba2 la ni konon..haha skali terniat la pulak mau membangunkan tangan kanan daripada terus tidur...aik tangan boleh tidur??? maksudnya dah lama dah tangan kanan ni rehat drpd menulis..jadi tuan empunya tangan ni pun cubalah untuk menggerakkan tangan kanannya..(aku la 2 haha)..


then hasilnya....>>>>>


comel tak tulisan kanan saya hikhik....rasanya lah kan kalo guna maker pen lagi senang nak bentuk tulisan n huruf berbanding guna pensil...mcm kat bawah ni...


kelenturan n kegigihan motor halus amat diperlukan ketika saya mengawal pergerakan jari dan tangan sebelah kanan saya untuk membentuk setiap huruf itu hehehe...


kalo kebiasaan guna tangan kiri>>>




ni ok la masa2 senggang..kalo tyme exam 2 buat bahagian C: Esei...hurm tulisan fulamak macam doktor juga lagaknya...tapi boleh baca juga la..hehee...


kanak..kiri..kanakj...kiri....


saya akan berlatih dari masa ke masa untuk sentiasa mengemaskan lagi tulisan saya..nanti kalo saya tulis dekat papan putih murid xlah tanya" tuuu huruf apa cikgu??? b ka p tu cikgu..."


P/S:
kita diberikan pelbagai nikmat tubuh badan kan..jadi gunakan nikmat yang Allah berikan itu dengan sebaiknya...cuba guna sebaik mungkin nikmat itu...menggunakan nikmat yang diberikan dengan sebaik mungkin juga merupakan cara kita mempamerkan kesyukuran pada Maha Pencipta...saya sayang tangan kiri n kanan saya :)


take care ollss :)

2 comments:

  1. singgah sini...tq follow blog sy. dah genap 400 :)

    salam perkenalan.... take care ye

    ReplyDelete
  2. salam...genk bisai sdh tu tgn kiri..
    andang dr dulu jua...hihi

    ReplyDelete

silalah buat karangan yang panjangnya tidak melebihi 180 pp